19 Mayıs 2010 Çarşamba

Giro 11. Gün

Blog hakkında birkaç şey söylemek istiyorum. Blogu ben ve arkadaşım Ian yapıyoruz. Kendisi amatör olarak yurtdışında bisiklet sporuyla uğraşmış yarışlara katılmış birisi, peloton içinden bilgileri genellikle ondan alıyorsunuz, o yazıyor ben çeviriyorum, ekliyorum, çıkartıyorum, yazılar genelde böyle ortaya çıkıyor. 2 gündür tezimle uğraştığımdan siteye bakamıyorum, Ian'da bugün baba olucak, o yüzden blog biraz aksayabilir. Bu bir sürpriz olucak O'nun için sanırım ama burdan "All the best for your daughter" demek istiyorum.
Bugünkü etaba gelirsek, geçen L'Aquila merkezli depreminden sonra organizatörler İtalya Başkan'ının da destekleriyle şehir merkezini de yarışa dahil etmeye karar verdi ve böylelikle pembe mayo savaşının en zor ve en uzun etabı ortaya çıkmış oldu. Pozzato'nun dediği gibi "geçen seneki deprem yüzünden hala yıkık olan yerlerden geçerken hepimiz için duygusal bir gün olacak".
Acqua e Sapone takımı, yerel spor yıldızlarının oluşturduğu Forza L'Aquila isimli derneğin reklamını mayosunda taşıyacak. Bu spor yıldızlarının amacı yıkılan spor salonu yerine yenisini yaptırmak. Bu etabın bir ilginç yanı da bu.
Bu etap uzun iniş ve çıkışlarıyla kaçışlar için uygun bir ortama sahip, bu epic yarış GC'yi ve Giro'yu da etkileyebilecek durumda. 1914'de yarış lideri Guiseppe Azzini yarışı asla bitiremeyek 50 km uzakta bir köy evinde ateşler içinde bulunmuş. Teknoloji sayesinde bu artık pek mümkün olmasa da L'Aquila etabının nasıl bir etap olduğunu anlamınıza yardımcı olabilir.
Breschel'in bu tip etaplarda asla yılmadığını ve GC'lerin sıra kaybetmemek için temkinli gideceği sırada yarışı kazanabileceğini düşünüyorum. Biz muhtemelen yarış sırasında doğum için ya da doğum sonrası için hastanede olucaz, yarış sırasında seyredebilen olursa buraya yorum yazarlarsa seviniriz.

Hiç yorum yok: